De bommelding van 18 november waardoor onder andere de Zilverling, Carré en het NanoLab werden ontruimd blijkt een stunt van de dienst Marketing & Communicatie. Diverse bronnen hebben aan flUTnieuws gemeld dat de studenten van de opleiding Technische Natuurkunde in het complot zaten om de UT in de landelijke media te krijgen in aanloop naar de “mind blowing open days”, later deze week. Samen met een manager van M&C kijkt flUTnieuws terug op deze zeer geslaagde actie.
We spreken daags na de ‘gevaarlijke situatie’ met manager T.N.T. Fornerotjes op het M&C kantoor op de onderste verdieping van De Spiegel. “We noemen het zelf ook wel gekscherend ‘de bunker’ sinds onze actie”, aldus de heer Fornerotjes. Het idee voor dit ‘BOM-model’ ontstond aan het begin van de week bij een stagair. Deze viel het -terwijl hij naar de koffieautomaat liep- op dat iedereen het op de afdeling maar over een ding had. Op de terugweg, met een vol dienblad koffie, had de stagair opeens een ingeving: hier moet de UT wat mee!
In een met spoed ingelast gesprek deed de stagair zijn idee uit de doeken bij Fornerotjes. “Eigenlijk stond ik op het punt de jongen te ontslaan, het was immers al de derde keer dat hij te laat was met mijn koffie. In de eerste instantie was ik niet overtuigd, maar na overleg in De Vleugel hebben we besloten dit plan op te zetten. Een oude marketingwet zegt immers dat slechte publiciteit ook publiciteit is”!
De studenten van projectgroep 1-12 zijn ‘voor de vorm’ geschorst door de opleidingsdirecteur. “Voor een paar dagen maar hoor, ze missen geen tentamens ofzo. Het is meer voor de bühne. Ik ga nog wel even een stevig gesprek voeren met de voorzitter en de rector. Het kan niet zo zijn dat ze ons na het TO-Model nu ook een BOM-model door de strot drukken”, zo laat de opleidingsdirecteur aan flUTnieuws weten.
Het FACT, de koepel van pakkerijvereningen, wilde niet reageren op de geruchten dat een soortgelijke actie vlak voor de volgende open dagen in de pakkerij zal plaatsvinden. Hierover later wellicht meer.
2 reacties voor “Bommelding publiciteitsstunt open dagen”