De faculteit Faculteit Behavioural, Management and Social Sciences (BMS) is een charmeoffensief gestart naar aanleiding van de teleurstellende beoordeling in de Keuzegids Bacheloropleidingen 2015. Met de nieuwe slogan en een frisse ambassadrice wil de faculteit haar imago opvijzelen. Decaan Toonen: “We gaan een nieuw geluid laten horen. Zeker nu liggen er kansen aan de gamma-kant, nu de techniek het ook niet meer echt goed doet”.
Een niet nader te noemen bouwmarkt maakte er geen punt van haar slogan uit te lenen aan BMS. Woordvoerder S. Tol: “in onze bedrijfstak hebben we continue nieuwe mensen nodig en deze moeten toch ergens vandaan komen. Met in ons achterhoofd het nieuws dat de jonge generatie steeds incapabeler is in klussen, hebben we in de toekomst meer hoogopgeleide mensen nodig. Het is bij wet verboden om een faculteitsnaam te sponsoren, maar over een slogan is geen wetgeving. Daar maken wij gebruik van”.
Het nieuwe gezicht van BMS wordt internationaal bekend model Kate Upton. Decaan Toonen: “wij verwachten hiermee een hele nieuwe schare aan mensen te trekken”. Het college van bestuur heeft extra geld beschikbaar gesteld. “[Dit] in het kader van de bijdrage aan de internationale uitstraling van de campus”, aldus UT-secretaris van Frankfurt. Binnen afzienbare tijd zal er op de zijkant van de BMS-gebouwen een levensgrote beeltenis van Upton geplaatst worden met de nieuwe BMS-slogan.