De organisatie heeft maandenlang toegeleefd naar een deceptie en gisteren kwam dan eindelijk het hoge woord er uit. Het ‘Taste of jammer’-festival, mede georganiseerd door studentenvereniging A.S.V. Taste, wordt afgeschaald door de slechte kaartverkoop. En daarmee komt de wens van de organisatie uit. “Taste of jammer is eigenlijk nu al een succes!”
Van tevoren hadden ze een doel opgesteld. Het festival zou gewoon heel erg jammer worden. “Het gevoel van ‘net niet’ is bij studenten vaak aan de orde. Een tentamen net niet gehaald, of net niet op tijd bij een borrel aanschuiven. Het leek ons fantastisch om dat gevoel in een festival te vatten.” aldus organisator Lieke de Biel. “We wilden alle bezoekers de smaak van jammer laten proeven.”
Het uitgangspunt bleek simpel. “We namen grote evenementen zoals Green Vibrations en de Bedrijvendagen en probeerden iets vergelijkbaars op te zetten, maar dan net niet.” volgens De Biel. “Dus nodigden we slechts een paar bedrijven uit en ook een paar niet echt bekende artiesten. Combineer dat met een te hoge entreeprijs voor wat je krijgt en je hebt een garantie voor een blamage! Het was gewoon gedoemd te mislukken, geweldig!”
Het festival zal nu zonder bedrijven en geheel gratis plaatsvinden in Sociëteit Antigoon. De organisatie kijkt nu vooral uit naar de ontgoocheling bij de artiesten. “Ze dachten dat ze gewoon op een groot festival in een park konden spelen. Niet dus!” verkondigt De Biel met een brede glimlach op haar gezicht. Het festival zal volgend jaar ook zeker weer terugkomen. “Zulke teleurstelling wil je vaker meemaken in je leven!”